Sunday, March 25, 2012

Keesamus: who r u???


haii..

ketika aku sedang meng-update blog ni..aku baru je lepas main gitar...
frust je sbb aku xreti nak tuning la....huaaaa...bunyi pelik je..caishhh...
tune pi tune mai..last da xlarat da nak adjust...huaaa....tgu ada mood plak da...aishhh...

tadi ada sorang member aku post a video kat fb..pasal sorang budak main gitar..namanya Keesamus <---fb page dia ..budak Thailand
aku pnah tgk gak video dia main gitar kat fb member lagi sorang..tp dia main lagu Siam..so aku xkesah sgt la kan...and aku pun xknal pun dia tu sapa...
2nd time aku tgk video dia plak ari ni...tapi dia nyanyi lagu indon..lagu yg aku suka plak tu..hua... hebat arr ko..cer ampa tgk kat sini video dia...

aku try cari info pasal dia tapi xjmpa gak la..aku xpndai plak nak stalk2 ni..hehe..buta IT kot..
1st2 aku cm kompius gak sama ada dia ni Siam dari Thailand atau Siam dari Malaysia coz dia tau nyanyi lagu siam and malay... last2 baru aku tau setelah aku meneliti video dia..awal2 dia ada cakap la yg dia dgr lagu indon and malay dari sorang kawan... and dia sndiri pun xpaham lirik lagu tu...patut ler hng punya pelat masa nyanyi tu mcm hafal perkataan sejibik2 je..hahaha..apa2 pun nice la ko... so dia dah ckp dia xpaham lirik lagu malay..means dia tu bukan org Siam Malaysia la kan ....xkan org Malaysia xpaham bahasa Malay lak kan...Bangla mai dok xsmpai setahun pun leh cakap kot Bahasa Melayu...muahahhaha

setelah mengkaji lagi...dekat info dia ada dia LIKE Southern Side Phuket...so aku pun buat la kesimpulan dia ni dari Selatan Thailand, org Phuket...(suka hati aku je kan nak buat kesimpulan mcm ni...)...tp mengikut pengetahuan aku la...logik la dia dari Selatan Thailand sebab org di Selatan Thailand depa ada cakap bahasa Melayu gak tapi pelat dia mcm Bahasa Melayu Kelantan..so kemungkinan dia pnah dgar BM or berkawan dgn org yg tau BM or..whatever la..aku buat kesimpulan suka hati je...xtau ler betui ke tak..hahhaa

apa2 pun...aku suka la sebab dia ni walaupun xpaham tapi dia leh nyanyi...pelat skit2 tu standard arr kan...aku nyanyi lagu korea pun ada pelat gak...opppsss....kantoi nyanyi lagu korea sorang2..muahahhahaha....




ni ha budak Keesamus ni...haha..otai siak...hahah



try la layan beberapa lagu dia main...best gak...








selamat melayan...(ehh?? boleh ke?? ...whatever la...)



choooww!!!

No comments:

Post a Comment