Saturday, March 31, 2012

hari ahad yg sedap..

haiii...
apa ke peliknya tajuk tu eh??
emm..cer tgk gmbr2 dibawah dan buat satu cerita berdasarkan gmbr2 berikut
karangan bahasa apa? lantak ko la kan...peduli apa aku...janji ko bahagia an..an..

:
:
:
:
:

:
:
:
:

:
:
:
:



hahaha...skema jawapan adalah seperti berikut:
:
:
:

Pada suatu hari, saya mendapat 4 keping voucher buku 1 Malaysia, 1 saya guna utk beli kalkulator sbb saya punya kalkulator dah hilang. Tinggal lagi 3 kan, kebetulan saya pi kedai buku Popular kat Mergong so alang2 tu beli je la buku kan...last2 ternampak sebuah buku yang bertajuk '1 Hari 1 Resepi' elok la tu... harga RM 39.90 mcm best kan so saya pun beli je la..
best2 dia punya resepi...lengkap dari segala lauk pauk, puding, kek dan kuih muih yg best2 blaka..
jadi sempena hari ahad yg konon2 april fool ni, tambah aku kna dok umah xle p latihan wataniah sbb mak aku xdak kat umah..so apa lagi...masak la masak...hahahaha

so resepi pilihan adalah Ayam Masak Merah...Nyum2...
masak byk2 pastu paksa smua org mkn..hahaha...tp sedap kan...kan???
aku taruh skit utk mak aku ni..komen dr mak aku ni wajib..hahhaahhaa
bapak aku plak ckp...rasanya OK...hahah...Ok tu kira boleh mkn la kan...kah3...

eh...lupa plak tadi konon nk buat karangan skema2 tp last2 tercmpur dah aku & saya...
hahaha..sila abaikan kesalahan ejaan dan tatabahasa dan lain2 kesalahan...

ok2...ayam masak merah tu dah pun slamat dlm perut aku dan ahli keluarga yg lain...ank sdara aku ckp sedap...hehe...budak2 xpndai tipu kan?? hahaha....

ok la...takat ni je la...nnti aku masak lagi aku post lagi...tgu aku free la dulu deh...


chooooww!!!


1 comment: